Музичні редактори «Холостяка» розділяють одне побачення на двох

Холостяк-7

Чимало позитивних відгуків постійно надходить на адресу музичного наповнення проекту «Холостяк». Глядачі задоволені музикою, яка так влучно підкреслює кожен епізод програми, кожну емоцію і подію. Але імена героїв, які щодня невтомно працюють над тим, аби підібрати відповідний звуковий супровід  проекту, широкому загалові не відомі. Сайт СТБ вирішив вперше познайомити глядачів з тими людьми, чию роботу ми слухаємо щоп’ятниці в ефірі романтичного реаліті-шоу «Холостяк». Зустрічайте, Віталій Філімончук та Ігор Бондаренко – музичні редактори улюбленого телепроекту.

Віталію, Ігорю, розкажіть, будь ласка, про музику в проекті «Холостяк». Як ви обираєте треки для побачень та конкретних випусків?

Віталій: Це залежить від випуску в цілому, залежить від емоцій на екрані, відносно котрих ми і підбираємо музику.

Ігор: Перше на що ми дивимося – як себе ведуть герої в епізоді: сумно, весело, смішно, швидко, повільно. Друге, що для нас важливо – де знаходяться локації: чи це В’єтнам, чи Аргентина, або Львів. Тут ми підбираємо музику, яка здатна передати колорит регіону, де проводиться зйомка.

Де берете цю музику?

І: Це наша ліцензійна база СТБ. Бібліотека від студії Universal, де зібрано дуже багато різножанрових треків на всі смаки. Вона закупляється заздалегідь і постійно оновлюється. Ця музика зберігається у нас на сервері та ми її можемо використовувати, коли нам потрібно.

А як ви запам’ятовуєте, де знаходиться потрібна вам пісня? Як шукаєте їх?

В: Це наша робота. Ми повинні це робити, і знати, як це робиться. Коли з ранку до вечора ми тільки тим і займаємося, що шукаємо, підбираємо і монтуємо, то, мабуть, вже зможемо і з заплющеними очима знайти те, що нам треба (сміється).

І: Це як бібліотекар. В бібліотеці мільйони книг, але він знає де і які знаходяться. Ось і ми точно так само, але у сфері музики.

А які музичні композиції в пріоритеті?

В: Ті, які найбільше підходять, які цікаві глядачам проекту. Ми стежимо іноді за коментарями. Знаєте, бувають такі ситуації, коли трек відомий, ми його ставимо і всі одразу впізнають, що це за композиція. А буває, що знаходимо в базі щось нове, оригінальне і цікаве і відразу шквал коментарів – що за трек? Звідки? Хто виконавець?

І: Найбільш популярна і затребувана сучасна музика, електронно-попсова, яка в принципі скрізь звучить, в нашій базі теж така є і ми її ставимо. Ми намагаємося підбирати такі треки, щоб надати програмі сучасності, аби програма не виглядала як щось не цікаве і нудне, ми прагнемо зробити з неї своєрідний серіал, з допомогою музики.

Игорь Бондаренко, музыкальный редактор

Ігор Бондаренко, музичний редактор

У чому важкість вашої роботи?

В: Важко у тому, що потрібно зуміти емоційно пережити те, що відбувається кожну секунду сюжету, і підібрати відповідну музику, яка посилить емоції.

Тобто, ви орієнтуєтеся на особисті смаки?

В: Так і є, довіряємо своїй чуйці. Намагаємося відчути себе глядачем, як би це сприймав глядач, який сидить вдома і дивиться цю програму. Яку музику я б хотів почути під час того, що відбувається на екрані, відповідно таку і шукаю. Це психологія. Така у нас психологічна робота. Потрібно вміти розкусити героя, і підібрати відповідну композицію під цю емоцію.

Музичним наповненням проекту «Холостяк» займаєтеся лише ви двоє?

І: Ми займаємося основним шоу. На пост-шоу працює додатковий музичний редактор.

Ви якось чергуєтесь, чи ділите між собою епізоди?

І: Ми в основному беремо одне побачення і ділимо його на двох (сміється).

Звідки черпаєте натхнення і хто у цьому вам допомагає?

І: Зсередини. Потрібно напрацьовувати собі слуховий досвід. Дивитися якісь нові якісні фільми, де над саундтреками працюють світові гіганти продакшену. Там вся драматургія дуже добре простежується, підкреслюються всі моменти.

В: Також відіграє чималу роль власний досвід на різних проектах – «Зіркові історії», «Битва екстрасенсів», «Моя правда» тощо. Всі проекти СТБ різні та завдяки цьому ми теж набралися певного досвіду. Режисери проекту теж дуже допомагали – підказували як треба, як хотілося б. Це все в комплексі має велике значення.

Як ви прийшли в професію і скільки років працюєте?

В: Дуже хотів працювати музичним редактором на каналі СТБ. Побачив вакансію, звернувся за нею і у мене вийшло. Працюю з 2010-го року.

І: Я теж в кінці 2010 року прийшов сюди на роботу. До цього навчався на звукорежисера, але завжди хотілося займатися чимось ближчим до кіно – або музичним оформленням, або дизайном, або композиторством. Поки набиваємо руку на вже створених композиціях (сміється).

Володієте якимись музичними інструментами?

В: Так, я – піаніст. До цього навчався в музичній школі, в музичному училищі, в університеті культури.

І: А я навчався в музичній школі. Граю на баяні, гітарі.

Дивитесь проект «Холостяк», версії якого виходять в інших країнах? Які вони мелодії застосовують?

І: На українському телебаченні дуже багато каналів, і нам треба якось виокремитися від усіх, чимось цікавим відзначитися, бути іншими. Проект «Холостяк» в інших країнах виходить переважно на кабельному телебаченні чи на розважальних каналах. Коли вмикаєш подивитися їхній проект, ти розумієш, що це взагалі не СТБ, взагалі інша країна, взагалі інший менталітет, це відчувається. Це не схоже на те, що робимо ми, і нам вчитися там нічому.

Тобто ви навіть не орієнтуєтеся на інші версії проекту?

В: Епізодично можемо переглянути. Нещодавно дивилися епізод британського «Холостяка». Дуже слабо в музичному плані, якщо чесно.

І: Якщо ми будемо орієнтуватися на когось, наше керівництво це не одобрить. В інших версіях програми переважно звучить фонова музика, щоб не було тиші. А ми ставимо більш емоційні композиції. Ми можемо кожні 4 секунди їх міняти, щоб підкреслювати емоції. Це складно, але дає свій результат за якістю.

Що любите у своїй роботі?

В: Любимо експериментувати, шукати щось нове. Під час роботи виникає свого роду азарт.

Як вдосконалюєтеся?

В: Ми намагаємося не повторюватися. Слідкуємо за тенденціями. З кожною програмою робимо щось нове. До того ж, ми окрім нашої стандартної музики додаємо музичні ефекти власного, нашого з Ігорем, виробництва. Наприклад, короткі музичні нотки, шуми, перебивки. Це надає неповторності продукту.

Не пропустіть наступний випуск романтичного проекту «Холостяк» цієї п’ятниці, о 20:00 на СТБ!

Юлія Петровська